söndag 19 juli 2009

Hembygdsdag i Nössemark .

Lördagen var jag på Nössemarksdagarna för 3 året i rad , säljer mycket bra där .Det är bara sånt man gjort själv som man får sälja där inte loppis eller nya prylar . 2 platser hade jag sålde bla decopage grejer, stickat ,broderat,virkat ,sockerkakor, brödkakor o 3 d kort.
40 st sockerkakor sa swich så var de slut ,hembakt är poppis .3 d korten sålde jag oxå massor av liksom skärbrädorna jag gjort om till att ha värmeljus i . Så nu blir det att tillverka nytt igen .

Det är flera olika aktiviter som händer under dagen ,här är det tännkulemotor som demonstreras .



Här satt en dam o spann ull och dom som ville fick pröva på .Hann inte ta kort när damen var där är ju svårt att springa omkring när man ska sälja .




Detta gamla soldattorpet ligger där ,inrett med gamla möbler o prylar ,jätte mysigt är det .




Inne i soldattorpet var det tunnbrödsbakning som man fick provsmaka på -jätte gott.




Här bakas det tunnbrödet , där inne blev det så varmt så oj oj . Hade tur med vädret det var uppehåll hela dagen men mulet .Var en trevlig dag på en mysig plats så det blir dit nästa år igen .
Musik underhållningen stod Bröderna Slut för blev inget kort på dom tyvärr,deras "hit"låt är väl Har du hunne bunne hunn .
Hoppas ni alla haft en fin o härlig helg Krampå er /STINA






16 kommentarer:

  1. Så kul med marknader.

    Jag önskar dig en skön vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jajamänsan.. Nu är det fullt pådrag i stan. Lite konstigt med så mycket folk. :-)

    Mysigt ställe du varit på!
    Krams!

    SvaraRadera
  3. hej hej!

    visst är det dina gubbar....*LER*
    Tack vare dom har jag ett helt jordgubbsland här nu....hihihi...

    Kul marknad, måste bara göra upp ett lager så jag & NAPOLEON kan vara med nästa är...hihihihii..om jag hinner.
    roligt att du sålde bra.massvis av fina saker du gör.
    På måndag kommer mina stora ilbatingar, då blir det nog ett besök igen.....*LER*
    Tar med gubbarna då om du inte vill ha dom tidigare.

    KRamizz Nilla

    SvaraRadera
  4. Halloj där.Vad kul att det har gått åt bra på marknaden.Dina skärbrädor/ljushållare ser ju bara för fina ut!!Du är bra duktig du STINA.Inget går upp mot hembakt vet du.Nu får du väl ta och vila dig i dag.kramisar Lotta

    SvaraRadera
  5. Kul att få stå på en marknad. Jag skulle vilja stå på en julmarknad och sälja mina kransar som jag brukar göra :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hejhej.. så fina bilder..å guu, så härligt me nybakade tunnbröd från bagarstugan.. mmm, så gott.

    japp, nog händer de lite saker här alltid, finns alltid nåt å göra, å man hittar ju alltid nåt nytt.. så itne får man vara ledig speciellt länge inte, bäst å hålla igång medan man kan.

    Hoppas du har de bra? Här är de fint idag iaf, men de lovas visst regn snart..får väl se då.
    Ha de så bra å kram på dej, hoppas du får gräset klippt snart iaf.. så du inte får den igenväxt helt..hehehe.kram Helén.

    SvaraRadera
  7. ser jättemysigt ut
    härligt att det anordnar sådana dagar
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  8. Vad härligt med marknad. Vad duktigt att sälja så mycket, men det går väl bra när du tillverkat så fina saker.

    SvaraRadera
  9. Men ååååh det är så mysigt med hembygsdagar. Det har jag varit på många gånger och det är så fint och skapar nostalgi.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  10. Oh så mysigt du måste ha haft och vilka bra affärer du gjort!

    Har gjort lite fake cakes nu och titta in på bloggen om det är något du vill ha!
    Skriv isåfall inlägg så är det ingen annan som köper den. Har bara de som jag visar just nu.


    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Åh vad det ser mysigt ut, och tunnbröd som är så gott.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Vad härligt det låter med hantverksmarknader...det är alltid lika roligt att gå på sådana. Vad duktig du är som gör så mycket fint.
    Det låter gott med tunnbröd, brukar alltid köpa det på marknader när det finns. Få se om vi får tag i någon marknad här i Tingsryd som jag är i nu.
    Ha de gott så hörs vi snart igen
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  13. Hej hopp i det gröna....
    Spännande marknad det där. Sånt gillar jag.
    Det finns allt för få sådana runt om.

    Men en liten undran, hur sjutton han du baka så många sockerkakor?
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  14. hallojs..sser så msigt ut så!!
    Japp hembakt är bäst!!!
    när vi stod på loppis här i stan hade vi massa hembakt,,,det sålde som smöööör!!!!

    kramisa

    SvaraRadera
  15. Det där såg mysigt ut verkligen..tunnbröd som e så gott..bästa brödet säger engelsson som har rötterna norrut

    SvaraRadera
  16. å vad roligt att det gick så bra på marknaden ,sånt är ju så roligt att gå på me, med hembakat ;)
    kramis

    SvaraRadera