måndag 7 september 2009

Verissage mm

Dagens skörd i skogen -Björnbär blev ca 5 l, händer o armar sönderrivna då dessa buskar är taggiga.Blev även kantareller ,lingon . En myrstack i skogen ,här var det full fart myror kröp hit o dit .

Åh denna mossa såg så mjuk o skön ut .

En rotefälla i skogen



I helgen vart jag på vernissage o kollade in min kära granne Britt som målar tavlor



Här är Ulf ,Britts man .







Denna söta tavla som Britt målat kommer att pryda min vägg .




Andra tavlor hon målat
















Med på vernissaget var oxå min fina vänninna Pernilla här i bloggvärlden känd som Pennyhouse.





Hon är ju en duktig virkerska och skapar en massa fina kakor, bakelser mm









Visst ser dom fina ut ,man blir änna sugen att ta sej en smakbit .









Ha det så fint alla goa bloggisar .KRAMISAR /STINA









18 kommentarer:

  1. Kuldu verkar ha. Avundsjuk på björnbären och kompisen som virkar.
    ha det gött
    kram sara

    SvaraRadera
  2. så mysigt med bakelser och björnbären
    mailar dig
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Godis morron stina!!
    Kul att du ville vara med i min lilla tävling;)
    Häelig vernissage du vary på...Ja Nilas bakverk är ju ljuuuvliga ju!!
    Ha en fin vecka!:)
    ~~Kramisar ♥ Millis~~

    SvaraRadera
  4. OH BJÖRNBÄR vart hittar man så mycket björnbär??? Inge fara vännen, du finns väl på min lista som följare då du blir inte borttagen hihih. Vi har haft en fin vecka! Hoppas allt är bra med dig! KRAM

    SvaraRadera
  5. hej vännen
    tack jag har haft en underbar födelsedag har blivit firad både i lördags och igår som va min riktiga dag =)så nu är man ganska slut får ta en dags vila sen måste jag börja kika på beställningar igen.ha en skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  6. Wow den tavlan med ällingarna var verkligen SÖT
    Oj du bor ju inte så långt härifrån och mina björnbär var mogna för länge sedan..kanske olika sorter vem vet.5 L var ju jättebra och tänk vad gott att ha i frysen lite senare..mums
    Oh var du med pernilla och njöt av hennes kondis..:)Ja det bordet ser otroligt fint ut..

    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hallå där.ojoj vilken gullig tavla du köpt.Såå avis!!Och vad du varit duktig i skogen,så gott att ha allt detta i frysen till vintern!Ha det så gott i skog och snår.Kramisar Lotta
    PS Hälsa Nilla DS

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Vad härligt det ser ut med alla björnbär, vad duktig du är att plocka bär och svamp. Kul att få gå och titta på alla fina alster du sett. Finns många duktiga människor runt om.
    Ha de gott
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  9. Vilka bakverk, dom ser ju riktiga ut ju..och vilka underbara tavlor, hälsa dom det:)
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  10. Hej hej!

    tackar för en trevlig stund hos dej i em.
    Barnen leker så fint med sina saker, har inte hört av dom på nån timme nu men nu är det läggdags.Ska se på IDOL i min ensamhet...hihihi...

    oj...fick du med mig på bild oxå..*LER*
    Tackar för bärhjälpen...
    Nästa gång får du vara med oxå...

    Kramizzz Nilla

    SvaraRadera
  11. Hej gulliga Stina! Ja jag har inte fått mycket gjort idag! Har sprungit på loppis och letat skänk till köket men nix pix inte fanns det några! Ska fortsätta imorgon! har beställt en lite speciell gjord tallrikshylla så jag behöver en skänk till. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  12. Ojoj så mycket värdefullt du hittat i skogen, Att få äta det som naturen har att erbjuda är något alldeles extra. Inget går upp mot hemkokt saft eller sylt.
    Vilket härligt vernisage du varit på och Nilla med sitt kondis är ju för härligt, vilken kreativitet.
    Kram på dig/Ingela.
    Ps jag har inte glömt bort dig.

    SvaraRadera
  13. Heeij.. wow.. så fint hon målar.. superfint. Å "pennyshouse" har ju såå mycket fint.. man vill ju bara mumza i sig allt de där smarriga juh.

    Jodå, Zeb är både snygg å snäll.. en riktig goois.. som alla mina valpar...hehehe.

    Hoppas vernissagen gick bra.. å duu, superduktiga du, som plockat såå mycket av skogens läckerheter.. lyllos som har frysen full nu.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  14. Så fina foto du lagt ut. Kakorna ser ju riktiga ut, det är bra figuren att bara se på kakorna. Dock blir man nog ännu sugnare då.;o)
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hej! tack vännen! ja rosa är så fint MEN jag orkade inte fota den igår med ljus i hihi! Får väl ta nya tag idag kanske haha. ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  16. God morgon bruden:)

    Björnbär åh så gott, nu när jag dietar:) brukar jag äta björnbär, värma dom liiite och sen vispad grädde till. Ja du hör ju helt underbart gott. Och Nilla sen ska vi ju inte prata om, sååå duktig!
    Ha en bra dag vännen
    Karm Sari

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!
    Vill önska dig en trevlig helg.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  18. Hallojsan
    vilka söta små bakvärk,
    vill önska dig en trevlig helg
    kram

    SvaraRadera