måndag 17 augusti 2009




Hej på er alla ! Hur har ni det ? Här så är det ganska bra har gått o blitt förkyld.
Idag har jag gjort vinbärs saft o gele igen är så otroligt mycket vinbär i år .
Börjar kännas höstligt tycker jag mörkt på kvällarna , blåsigt o regnigt .Och i min börjar min dotter Kajsa skola igen på heltid så till våren är hon färdig undersköterska ,hon har jobbat på demensboende nu i snart 2 år som vikarie.
Måste berätta en lustig grej Kajsa skulle ta ut pengar på minuten idag o sa till Oliwer att stanna kvar i bilen nee mamma säger han den är trasig. Och när Kajsa kom fram till minuten ja då var den trasig.
Kramisar /STINA

15 kommentarer:

  1. Krya på dig du gumman. Härliga bilder.:-) kram

    SvaraRadera
  2. Hej, men Oliver kanske är lite synsk:)
    Märkligt!!!
    Trist att du blivit förkyld, vi har faktiskt klarat oss rätt bra. Men nu börjar skolorna o dagis o då smäller det bara till. Usch Chanelles fröken ligger hemma i svininfluensa:( känns inte bra!!

    Ha d gott o krya på dig i regnrusket
    Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Krya på Dig, Stina.
    Vilka vackra bilder på rönnen!
    Ja, hösten är nog på gång nu fast jag vill inte att sommaren ska ta slut. Men man får försöka gora lite mysigt när höstmörkret kommer och tända lite ljus.
    /Kram

    SvaraRadera
  4. men så fina färger .....
    jaha nu skall det börjas igen med alla onda halsar mm
    krya på dig
    kramiz

    SvaraRadera
  5. Hej hopp Stina.
    Vilken fin bild på rönnen,jag tycker dom är underbara när dom är fulla med bärklasar.USCH,inte förkyld nu igen,du måste vila dig och inte flänga runt,vila,mycket te och en mysig bok!!
    Kramisar Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Ja stockholm hade man ju kunnat gå runt i lite mera en vad vi hann men ok bilen var ju det viktigaste nu! Åh man kan inte ta miste om att hösten är på väg. Det känns här nere också! Usch jag vill ha sommar. Ha en fin dag min käre vän! Vi hörs av mera kram

    SvaraRadera
  7. Åå vinbärsgele det är gott det... Visst är det höstligt, ska ju bli finare i veckan och varmare men blir nog dem sista dagarna kanske. Fast hösten är en aning välkommen hos mig :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Så fint det är med rönnbär, tror inte jag sett så mycket rönnbär på träden som i år.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Visst trivs jag i skolan.. iallafall vad jag vet hittils. Hoppas allt är fint med dig annars. Läste det med Oliwer, antingen har han ett sjätte sinne eller så var det bara en slump. Men lite lustigt var det allt.

    Kram L-F

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder på rönnbären.
    Funderar på att plocka lite och göra rönnbärsgele.
    Om jag bara finner ett bra recept.
    Du undrade om vad vinbär heter på norska.
    Röda vinbär heter ripsbär. Svarta vinbär heter solbär.

    Har nu bara ripsbären kvar att plocka. Det kommer väl ske idag.


    Får tacka för ditt beröm på mina bilder. Blir så glad när jag får beröm. Har bara så förbaskat svårt att ta det till mig. Varför är det knepigt att ta emot beröm?
    Skum sak det där med Oliver. Han är kanske lite synsk...
    Idag ska jag koka dillkött. Det ska bli gott.
    Så nu får jag lägga bort den här maskinen en stund.
    Ha det nu så gott, så hörs vi av snart igen.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  11. Heij.. tack goa du för omtanken.. halsmandeln ja.. hmm, vettetusan om hon får bort den nångång.. de verkar ta emot för dom.. men jag får väl tjöööta vidare tror jag.

    Hoppas allt är bra me dej? Jag ska kasta mej i duschen nu, sen jobba.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Hoppas du kryar på dig snart från förkylningen.
    Vacker färg på rönnbären.
    Plockat vinbär har jag gjort men ej gjort något åt dem ännu, skall göra gelé senare.
    Ha de gott vännen.
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  13. Du får krya på dig.

    Oliwer är kanske lite synsk.

    Ha en bra dag, låter härligt med vinbären. Det skulle jag vilja ha i trädgården.
    Kram

    SvaraRadera
  14. hihi...en liten mind-reader;)))
    kan u va bra till mycket:)))Vilka sifror vinner lotto osv:)

    Tråkigt att höra om din sambo:/
    Nu vet jag ju lite mer vart du bor då...så granne med Nilla;)))

    ja visst är det lite höstigt, den km tidigt iår...alldeles för tidigt, även om jag gillar hösten..så kunde det va gott med lite mer sommar!!

    ~~ Kram ♥ Millan~~

    SvaraRadera
  15. Gud så läskigt;) kanske du ska fråga honom om vilken lott du ska dra...:)
    Så roligt att paddla kajak..gillar jag om man INTE åker i men du klarade det ju fint.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera