torsdag 17 juni 2010

Betonggjutning

Hejsan på er alla !! Ja jag är ingen flitig bloggare just nu men så är det för många nu under sommaren , man vill passa på att vara ute när vädret är fint . Loppisen rullar på så där är det fullt upp .
I måndags var jag o tjejgänget i väg o gjöt i betong oj vad kul det var , så det kommer ja göra hemma oxå , finns ju hur mycket som helst man kan göra .
Här är allt på på plats i formen , det som behövs till ett sånt här hjärta är :träram som går att skruva isär , finbetong , hönsnät , frigolit(hjärtat ) packtejp runt frigoliten , vaselin runt tejpen , silvertejp .Oxå vatten förstås .

Nu har det legat o torkat i 2 dygn , lossa på formen , raspa o sandpappra till kanter om det behövs
Jag plantera taklökar i den så nu den står den i min trädgård .



Gjorde oxå 2 lönnlöv i betong . Man lägger lövet på sand som man "bullat " upp på med betong oxå ligga torka i 2 dygn .


Ha det så fint alla Stora Kramen //STINA

6 kommentarer:

  1. Hej rara rara Stina, vad kul och kreativt att lära sig lite nytt hantverk. det verkar så kul att gjuta i betong och önskade att jag kunde. Dina saker var så fina och passar så bra in i en trädgård, jättefint. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Det där vill jag med göra....
    Så snyggt det blev.

    kramen i stormen.

    SvaraRadera
  3. Hej underbara vän ♥ ♥ ♥

    Jag håller med dig om bloggandet =) Har oxå svårt att få tid & ork att räcka till =)
    Men va roligt att loppisen går så bra! va glad jag blir. Klart man ska passa på att vara ute när man kan!!

    Men vännen!!! Va fina!! Underbart hjärta!! Så vackert med blommorna i! Sånt skulle jag vilja ha!!!

    Tack gulliga vän för din hälsning hos mig!! Blev såå glad!
    Hoppas att du mår bra & att du får en fantastisk helg.
    Varm kram & tack för att du finns!!♥ ♥ ♥
    Tina

    SvaraRadera
  4. Hej söta Stina! Å så fint du gör, vackert. Ja det märks att många är lite mera frånvarande på bloggen nu när det är varmt och fint ute, man har så mycket annat att göra. tack för alla dina fina ord. Det är kul med stryka på bilder och ord, man kan göra saker mer personliga. Hoppas du mår bra vännen! Hörs kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Ville bara titta in för att ge dig en varm kram! Hoppas du mår bra & att du har fullt hus på din loppis!!
    Varm kram från din vän Tina

    SvaraRadera